Jeg forstår ikke sandblæsning – HJÆLP…

Det er akkurat nu tid til den dyre slibning af vores stationcar! Når den slibning er overstået må dytten have ny lak. Og dér er vi absolut ej så samstemmige om kuløren. Må det være den klassiske sort eller sølv, eller hvad med et styks mere sjov orange eller rød. Det vil mig og min kæreste debattere i mens vi opnår pris på sandblæsning. Derefter kan vi anse, hvilken farve bilen får.

Min farfar Magnus forhørte sig, om han skal klare regningen for familiedyttens slibning, af den grund, at vi ikke har særlig mange penge lige for tiden. Min kæreste og jeg eftersøgte lidt efter tips i forb. med gør-det-selv sandblæsning & glasblæsning, men undertegnede har ikke rigtig modet eller evnen til at begynde på det. Undertegnede er virkelig ikke vejens solide handyman. Og på 1 af de bilwebsider der har råd til at gøre sandblæsning på egen hånd, læste jeg, at du ligefrem kan at blæse øsen skævt, samtidig med at arbejdet sviner ganske meget. Og jo, jeg kunne nemt forestille mig, at det bliver udfaldet, såfremt undertegnede kaster mig ud i en gør-det-selv glasblæsning. Så vil jeg nærmere lade de dyre proffe om at udføre den slibning.

Jeg og kæresten forstår slet ikke, hvad en slibning kan gøre, og forstår heller ikke, hvad der adskiller sandblæsning og glasblæsning…! Vi kunne forstå på en privat homepage, at glasblæsning virker som en form for sandblæsning, og at glasblæsning, som navnet viser, er en slibning der udføres med brug af mindre perler af glas i . Modsat sandblæsning skulle glasblæsning ikke fungere som slibende men i stedet glatte fladen . Derfor kommer undertegnede lidt i tvivl, om hvorvidt et styks glasblæsning reelt er det klogeste.